Friday, November 7, 2008

Rupa-rupanya KWSP Tak Songlap Duit Aku...

Baru-baru ni saya ada terbaca satu e-mel, kononnya wang Pengeluaran Wang Ansuran rumah ada macam unsur "scam".

Bayangkan duit RM20,000 dipotong dari akaun hari pertama, kemudian dapat RM1,000 sebulan, dalam masa 20 bulan.

So, saya pun try surf http://www.kwsp.gov.my/, puas mencari tak jumpa jawapan, lalu saya pun telefon call-centre KWSP.

Baru saya tahu rupanya duit tu ada dalam Akaun 12. Duit tu masih ada dan dapat dividen cuma dalam statement tak nampak.

Jadi saya nasihatkan KWSP, masukkan jawapan untuk isu ni besar-besar dalam web, tak payah masuk FAQ susah nak cari.

Atau pun, jangan padam dari Statement, sebab bab-bab duit ni sangat sensitif, terutama dalam keadaan ekonomi sekarang gawat.

Satu lagi, site KWSP agak slow waktu "peak hour" mungkin boleh kasi laju sikit.

No comments: